CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Selamat datang...

Assalamualaikum dan salam sejahtera saya ucapkan kepada semua pengunjung dan followers. Terima kasih kerana sudi datang dan singgah sebentar di blog yang tidak seberapa ini. Blog ini diwujudkan bagi tujuan menggalakan semua sahabat melakukan kerja-kerja amal seperti mewakafkan atau sedekahkan telekung kepada surau atau masjid-masjid yang daif di seluruh Malaysia.

Di post-post seterusnya nanti, wani akan memberikan beberapa idea kepada sesiapa yang ingin sama-sama turut serta dalam menjayakan program kecil ini. Diharapkan, dengan bantuan semua, kita dapat membantu surau-sarau atau masjid-masjid yang kekurangan kemudahan seperti telekung bersih dan sejadah.

Insyaallah moga segala niat kita dalam membantu ummah mendapat keberkatan dari-Nya..amin.


Followers

Tuesday, March 6, 2012

Inspirasiku bermula di sini...(part 3)

Assalamualaikum. To all my dearest muslimah friends, jom kita sama2 tetapkan niat utk sedekahkan sepasang telekung sebulan di mana2 surau atau masjid yg daif. Berapalah sgt kalau sepasang telekung simple..mgkn dlm RM30 je sepasang. Lagi mahal kita spend utk alat solek dan busana harian kita..Kalau yg tak berkemampuan, mungkin boleh membantu dr segi membersihkan telekung2 di surau or masjid berdekatan. Usah hiraukan andai kata ada yg menuduh kita nak tunjuk alim or baik, niat manusia hanya Allah yg tahu dan nilai. Jgn pedulikan kata-kata manusia yg hanya tahu menilai manusia dr luaran. Apa yg lebih penting adalah menjaga hubungan kita dgn-Nya dr menjaga hati segelintir manusia yg tdk membawa apa2 kebaikan dlm hidup kita.

2 comments:

Irfa said...

bagus sgt buat mcm ni
kdg2 sedih sgt kita duk negara malaysia yg majoriti islam//singgah nak tumpang solat..suraunya amat menyedihkan..bab telekong jgn citer la..mmg masam abis.dah rupa kain buruk
saya nak join jugak..nanti saya sms

sy x leh bukak fb

Puan Pyja said...

Alhamdulillah..
nasib baik wani ade suggest kan mcm ni.
sebab kat uma ada 2-3 telekung pyja yg masih elok.
klau dulu beli telekung size S & M je.
sbb belum kawen bdn nye ni kecik.
since da b'anak 2 ni, makin mmbeso plak.
then kena la pkai yg beso kan. rs cam sayang plak tgk telekung yg ada tu terbiar gitu je.
anything wani bleh email pyja. pyja sedia nak bagi telekung² yg ada tu.

email ye kt afizah.aziz@yahoo.com / afizah@tmrurusharta.com.my

Post a Comment